Alle 18-v. kisat, Rauma/Tampere

Täällä keskustellaan Leijona-joukkueiden edesottamuksista.

ViestiKirjoittaja IRI » Keskiviikko, 18 Huhtikuu 2007, 22:07

friikki kirjoitti:Kanada vei eilisen pelin vaikka aluksi Venäjä tuntuikin vahvalta. Varsinkin Kanadan toisen maalin jälkeen tuntui että Venäläisten selkäranka taittui aika pahasti. Kyllä ne kuitenkin taistelivat loppuun saakka, mutta lopulta peli päättyi 5-2. Kanadan pojat osaavat jo tuossa iässä pelata fyysistä ja kovaa kiekkoa vaikka Venäläisetkin koittivat kovaan peliin vastata niin ei siinä paljon jakoa ollut. Varsinkin etukäteenkin medioissa mainostettu Colton Gillies oli hyvä ja jakoi muutamia isoja pommeja. Esposito erottui taitavuudellaan ja puolustaja Drew Doughty oli erittäin varmaotteinen joka puolella kenttää. Venäjän puolelta pitää nostaa esiin nuoren, vasta 90-syntyneen Kirill Petrovin. Poika tuli kisoihin omalla lennolla suoraan Venäjän ammattilaisliigan finaaleista. Helvetin taitava jannu muuten kyseessä. Nämä neljä ovat takuuvarmasti tulevia NHL-pelaajia, niinkuin monet muutkin eilisistä pelaajista varmasti olivat.

Paikalla oli allekirjoittanutkin viehättävine seuralaisineen. Itse muuten nostaisin sunnuntaisen USA-Kanada -ottelun parhaaksi näkemäkseni - lähinnä intensiteettinsä ja fyysisyytensä vuoksi. Eipä suurta vikaa toki ollut tässä Venäjän ja Kanadan pelissäkään. Pesee viihdyttävyysarvoltaan marraskuun lopun tiistai-illan Lukko - SaiPa -ottelun mennen tullen. Toisaalta tällaista peliä on vähän tylsä katsoa, kun kumpikaan joukkueista ei ole varsinaisesti oma suosikki. Sellainen ajatus jäi itselle, että Kanada oli hiukan enemmän organisoitu joukkue, jossa jokaiselle pelaajalle oli käytännössä koko ajan selvää, mitä pitää tehdä. Venäjän pelaaminen oli huomattavasti sekavampaa. Toinen selvä ero oli joukkueiden puolustuspelissä. Kanada sai monta ylivoimahyökkäystä, mutta Venäjä ei juuri ollenkaan vaan Kanadalla oli käytännössä aina kolme miestä oman maalin ja kiekon välissä. Poislukien Venäjän toinen maali joka - vaikka hieno olikin - oli törkeä munaus Kanadan puolustajilta.

Samat pelaajat jäivät itsellenikin mieleen. Tuo Kirill Petrov oli mielenkiintoinen tapaus. Välillä todella hyviä vaihtoja, välillä taas vaikutti siltä, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Taitoa kyllä löytyy ja raamitkin (190 cm / 90 kg) ovat kohdallaan juuri 17 vuotta täyttäneeksi kiekkoilijanaluksi. Pari muutakin pelaajaa teki jonkinlaisen vaikutuksen eli Kanadan Mark Katic (#17), pieni, mutta kiekollisesti lupaava puolustaja. Uskalsi pitää kiekkoa ja antoi muutamia hyviä avauksia. Venäjän joukkueesta Egor Averin (#19) ja Evgeny Dadonov (#26). Molemmat pienikokoisia pelaajia, jotka hieman arastelivat pelata, mutta kummankin pelissä oli jotain sellaista pientä jujua, joka miellytti itseäni suuresti.
IRI
Managing Director
Managing Director

ViestiKirjoittaja Suntio » Keskiviikko, 18 Huhtikuu 2007, 22:12

isorumailkeä kirjoitti:Itse muuten nostaisin sunnuntaisen USA-Kanada -ottelun parhaaksi näkemäkseni - lähinnä intensiteettinsä ja fyysisyytensä vuoksi.

Samaahan ne kaikki sanoo. Itse en ollut paikalla, kun olin töissä sunnuntaina. :?

Ihan siistii, että tämmöset kisat on Raumalla. Lukon kausi on loppunut aikoja sitten, mutta silti ollaan käyty hallilla vähän joka päivä. Eikä nuo mitään huonoja pelejä ole kaikki ollenkaan olleet. Hianoo, hianoo... :-)
"Dumari on iso ja väkivaltanen, enemmän koneen kuin ihmisen kaltainen. Sillon robottikädet, sil on moottoripää, sil on sähköpumppu joka jyskyttää!"
Suntio
Assistant Coach
Assistant Coach

ViestiKirjoittaja IRI » Keskiviikko, 18 Huhtikuu 2007, 22:17

friikki kirjoitti:Itse en ollut paikalla, kun olin töissä sunnuntaina.

Pakana. Sunnuntai on pyhäpäivä.

Sääli, olisit varmasti pitänyt näkemästäsi.

EDIT: Itse asiassa USA - Kanada -ottelu pesi vihdyttävyydeltään varmaan 90% menneen SM-liigakauden otteluista. Ja niitäkin tuli sentään nähtyä n. 25 paikan päällä ja ehkä parikymmentä Canalilta.
IRI
Managing Director
Managing Director

Edellinen

Paluu Maajoukkueet