Lukon fanitoiminnasta yleisesti

Boikatte juttuja ja muutakin faniasiaa

Lukon fanitoiminnasta yleisesti

ViestiKirjoittaja IsoHali » Sunnuntai, 07 Lokakuu 2007, 14:55

Olin katsomassa Lukko-TPS peliä viime lauantaina enkä voinut olla huomaamatta Lukon fanijoukon Turku jäätyy-tekstiä. Kaikki kunnioitus Lukon fanitoiminnalle, ja itsekin olisin seisomakatsomossa huutamassa jos ei välissä olisi noin 250 kilometriä. Totuus mielestäni kuitenkin on, että tuo Turku jäätyy-kyltti ei kauheasti imarrellut lukkofaneja. Sama ongelma oli mielestäni pitsiturnauksessa käytetyssä Voitonnälkä siel! Kannatusjano tääl!-plakaatissa. Molemmat oli kirjoitettu tussilla valkoiselle lakanalle eikä teksti ollut mikään taidonnäyte. Kun katsoo esimerkiksi TPS:n sissiryhmän tai HIFK:n tai vaikkapa Narri-fanien kylttejä niin ne ovat aina samoja ja huomaa että niihin on käytetty aikaa(ja rahaa.) Toki nekin ovat useimmiten vain valkoiselle lakanalle mustalla tussilla piirrettyjä kuvia, mutta niihin on panostettu erilaisilla fonteilla ja muilla kuvilla.

Minua kiinnostaisikin tietää, että löytyisikö Lukkofaneista graafikkoja tai muuten vaan hyviä piirtäjiä, jotka osaisivat/voisivat tällaisia kylttejä tehdä. Esim. Vehasen maskissa irvistävä kettu voisi olla hyvä aihe.

http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?si ... ko&id=6722
(Kaksi viimeistä kuvaa)

Jos tällainen kyltti/kylttejä saataisiin aikaiseksi olisi siinä myös se hyvä puoli, että samalla/samoilla pärjättäisiin koko ajan. Mitään ultras kulttuuria en Raumalle toivo, mutta yksikin kaiteesta roikkuva kyltti toisi jo paljon lisää otteluihin. Jos asia on rahasta kiinni olisi yksi vaihtoehto esim. tämäntapainen.

http://koti.welho.com/mpajune1/tifo.htm

Toinen asia mihin kiinnitin huomiota oli käytävillä partioinut Eetu-maskotti(ei kylläkään faneihin liity, mutta pistetään tänne nyt kumminkin). Kiinnostaisi tietää, että kuka siellä sisällä oikeen on, sen verran aneemista meno oli. Eikö Raumalta löytyisi vaikka joku nuori näyttelijänalku, jonka sinne voisi palkata sitä lippua heiluttamaan. Nykyinen kun tuntuu vain kävelevän ympäriinsä lippu kädessä. Tuskin se kovin suuri kustannus Lukolle olisi, mutta taas merkittävä parannus nykyiseen.

Ps. Täälläkin enemmän tai vähemmän parjattu tuubi, josta pelaajat saapuvat jäälle ei ollut mielestäni yhtään niin huono kuin olen saanut ymmärtää. Vielä kun saadaan savua sinne sisälle niin avot. Musiikki, valot ja kuulutus toimivat jo ihan kelvollisesti. Pirates of the Caribbeanin sopi jopa yllättävän hyvin.
Kyllä mäkin pelaisin ilman kypärää jos saisi. Olisi pitkä tumma tukka suittuna geelillä taakse. - the #77
IsoHali
4th liner

ViestiKirjoittaja Emeritus » Sunnuntai, 07 Lokakuu 2007, 17:03

Asiaa kirjoittaa IsoHali - jos olisin nainen (onhan hän mies?) antaisin ison halin :wink:

Asiallisia lakanoita ilman muuta. Ei mitään nopeasti tussilla tuherruja mukahauskuuksia. Nyt on tietysti niin, että taitaa Lukkomanian aktiiviporukasta aika iso osa asustella IsoHalin tavoin aika kaukana Raumalta ja isojen lakanoiden yms. kaman vieminen halliin olisi kai minimissään sellainen 5-6 henkilön homma. Toivotaan, että Lukko Fanit ry lukee täältäkin toiveita. Varmasti tässä(kin) asiassa Lukkomanian Raumalla asuvat kiihkomieliset kirjoittajat mieluusti tuovat panoksensa tällaiseen hankkeeseen.
Emeritus
Director of Scouting
Director of Scouting

ViestiKirjoittaja IsoHali » Sunnuntai, 07 Lokakuu 2007, 19:14

onhan hän mies?

On hän. :D
Kyllä mäkin pelaisin ilman kypärää jos saisi. Olisi pitkä tumma tukka suittuna geelillä taakse. - the #77
IsoHali
4th liner

ViestiKirjoittaja Metsästäjä » Sunnuntai, 07 Lokakuu 2007, 21:28

Yhden asian aina voimme tehdä saadaksemme asialle ja kysymykselle näkyvyyttä lisää, on laittaa se etusivulle päivän pähkinäksi. IsoHalin luvalla tietty.
20-6-13
Metsästäjä
Captain
Captain

ViestiKirjoittaja Suntio » Sunnuntai, 07 Lokakuu 2007, 21:34

Metsästäjä kirjoitti:Yhden asian aina voimme tehdä saadaksemme asialle ja kysymykselle näkyvyyttä lisää, on laittaa se etusivulle päivän pähkinäksi. IsoHalin luvalla tietty.

Kyllä. Mutta jos näin tehdään niin ehdottaisin kirjoitukselle osuvampaa otsikkoa tyyliin "Miten parantaa fanitoimintaa?" tai jotain... Muutenkin jos IsoHali tai joku muu haluaisi kirjoittaa tekstin oikein hyväksi kolumniksi niin saataisiin hieno juttu etusivulle.

Nämä nyt näin rakentavina ehdotuksina. :D

Se on muuten totta, että parempia "lakanoita" sinne olisi hienoa saada. Nykyiset on olleet hiukan ryssämeininkiä, ei millään pahalla, mutta parempia kuitenkin kuin ei mitään. Mutta mitäs asialle voisi tehdä?
"Dumari on iso ja väkivaltanen, enemmän koneen kuin ihmisen kaltainen. Sillon robottikädet, sil on moottoripää, sil on sähköpumppu joka jyskyttää!"
Suntio
Assistant Coach
Assistant Coach

ViestiKirjoittaja IsoHali » Maanantai, 08 Lokakuu 2007, 14:22

Muutenkin jos IsoHali tai joku muu haluaisi kirjoittaa tekstin oikein hyväksi kolumniksi niin saataisiin hieno juttu etusivulle.

Kyllä minun puolestani tekstiä saa käyttää ja jos joku siitää oikeen kolumnin vääntää niin aina parempi. :D Allekirjoittaneesta tuskin kuitenkaan hommaan on, mutta jos joku muu on halukas niin siitä vaan.
IsoHali
4th liner

ViestiKirjoittaja Sauli2 » Torstai, 18 Lokakuu 2007, 12:19

En tiedä olen niin tosikko, mutta mielestäni fanikatsomon touhut lauantain Ipa pelissä aiheuttivat hiukan ihmetystä. Huudon: "Vittu kirkko,nyt ääntä" jälkeen ajettelin eikö mitään muuta keksitty.. ilmeisesti ei..
Jääkiekon MM -07 veikkauksen TIETÄJÄ....
Sauli2
2nd liner
2nd liner

ViestiKirjoittaja Suntio » Perjantai, 19 Lokakuu 2007, 13:25

Sauli2 kirjoitti: Huudon: "Vittu kirkko,nyt ääntä" jälkeen ajettelin eikö mitään muuta keksitty.. ilmeisesti ei..

Tarkoitus huutajalla on varmaan ollut ihan oikea, mutta ei minun ajatusmaailmaanikaan nuo kaksi sanaa samaan lauseeseen sovi.

Toivottavasti tänään saadaan kunnon meteli aikaiseksi. Itse olen jossain päin seisomakatsomoa aika tuiskeessa. Kannustetaan ne porilaiset pellet suohon!
"Dumari on iso ja väkivaltanen, enemmän koneen kuin ihmisen kaltainen. Sillon robottikädet, sil on moottoripää, sil on sähköpumppu joka jyskyttää!"
Suntio
Assistant Coach
Assistant Coach

ViestiKirjoittaja zube » Lauantai, 13 Syyskuu 2008, 12:53

Laitetaanpa nyt sitten vaikka tänne kun en parempaakaan ketjua löytänyt.

Eli mitä mieltä olette tuosta uudesta fanikatsomosta, ja varsinkin sen paikasta?

Omasta mielestäni tuo oli äärimmäisen huono ratkaisu. Toisella puolella hallia kuusi-seitsemän miestä/poikaa hakkaa rumpua ja huutaa, ja toisella puolella seisomakatsomossa porukka huutaa ja taputtaa aivan eri aikaan kuin fanikatsomo, tai huutaa eri huutoja. Ja se ei mielestäni kuulosta hyvältä.

Varsinkin noinkin optimaalisella hetkellä, kuin johtoasemassa perjantai-iltana ja vielä Ässiä vastaan saadaan seisomakatsomosta ainakin 50-100 ihmisen "huutokannustusta". Mutta kun "rumpuryhmä" on toisella puolella hallia, jää huudot vähän laimeiksi.

Eli mielestäni kaikki nämä fanit, jotka saavat jotain ääntä aikaiseksi pitäisi sijoittaa samaan paikkaan, seisomakatsomoon. Saisikohan nuo fanikatsomon kausikortit uudestaan myyntiin ihan tavallisina paikkoina, ja rumpuryhmä saataisiin takaisiin oikealle paikalleen, seisomakatsomoon?

Ja jos foorumille kirjoittelee joku fanikatsomon paikan omaavista, kuulisin mielelläni, mitä piditte itse kyseisestä katsomosta ja sen vaikutuksesta kannustukseen.
zube
1st liner
1st liner

ViestiKirjoittaja Nemo » Lauantai, 13 Syyskuu 2008, 17:13

Mikä fanitoiminta? ai onko sellastaki? :roll:
"Tsääääh, Iski jumalaton näläkä päällensä"
Nemo
1st liner
1st liner

ViestiKirjoittaja Rommeli » Maanantai, 15 Syyskuu 2008, 09:16

Tiedä sitten tuon fanikatsomon huonoudesta, mutta nykyisessä paikassa olisi kyllä potentiaalia herättelemään pääkatsomoa. Lauantain pelissä (vai olisko ollut pelin jälkeen baarissa) annoinkin fanikatsomolaisille palautetta, että kyseiseen asiaan kannattaisi panostaa enemmän. Itse istuskelen siis tuolla A-katsomon puolella ja mieluusti kyllä kannustaisin mukana, jos muutkin tekisivät samaa.
Rommeli
2nd liner
2nd liner

ViestiKirjoittaja Nosferatu » Keskiviikko, 17 Syyskuu 2008, 12:10

Itse istun juurikin tuossa uudessa fanikatsomossa ja perjantaisen ottelun jälkeen aika huono maku jäi. Itse en edes rumpuja hakkaa mutta ne on tietenkin lyöty juuri paikkani eteen. Luulempa että jo seuraavassa pelissä rummut ovat seisomakatsomossa ja niin olen myös itsekkin.
Nosferatu
4th liner

ViestiKirjoittaja zube » Maanantai, 17 Marraskuu 2008, 19:29

Laitetaanpa tänne kun en parempaakaan paikkaa löytänyt.

Eli tuosta faniristeilystä kyselisin, oliko joku palstalaisista paikalla?

Oliko tunnelma hyvä paskasta pelistä huolimatta? Oliko faneja paljon paikalla? Tentattiinko pelaajia huonoista otteista? Häpeskö ne ees itteään? Saitko?
zube
1st liner
1st liner

ViestiKirjoittaja Fernando Sucre » Maanantai, 17 Marraskuu 2008, 23:49

zube kirjoitti:Laitetaanpa tänne kun en parempaakaan paikkaa löytänyt.

Eli tuosta faniristeilystä kyselisin, oliko joku palstalaisista paikalla?

Oliko tunnelma hyvä paskasta pelistä huolimatta? Oliko faneja paljon paikalla? Tentattiinko pelaajia huonoista otteista? Häpeskö ne ees itteään? Saitko?

No vastaan nyt sitten tähän vaikka en virallisesti risteilyllä ollutkaan. Satuin vaan samaan paattiin tullessani takaisin pelireissulta Maarianhaminasta.

Ensinnäkin. Jos en olisi tiennyt, että kyseessä on faniristeily olisin kysynyt siltä yhdeltä eukolta, että miksi ihmeessä sillä on Juntusen fanipaita päällä. Mitään muuta Lukkoon viittaavaa ei laivalla sitten näkynytkään. Siis jos ei olisi pelaajia tunnistanut.

Vittu hei Ässillä on ensi viikonloppuna faniristeily ja sinne on varannut yli 500 ihmistä matkan itselleen ja olen aivan varma, että niillä on ainakin puolella Ässien paita päällä ja lopuista 40% joku Padan kaulahuivi ja 10% ei sitten tunnustakaan väriä. Laulu raikaa ja kaikilla on kivaa.Lukon touhu on aneemista ja fanien touhu on ihan samaa tasoa. Neljä ihmistä istuu pöydän vieressä ja ihmettelee kuinka Pasi Saarela on saanut sen koko purkillisen nuuskaa työnnettyä kerralla sinne ylähuuleen. Jiihaa!

Ardelankin oli sen verran vittuuntunut reissusta, että oli päättänyt riipaista oikeen kunnon kännin vielä sunnuntain kunniaksi. Enkä ihmettele.
Ei Pysty!
Fernando Sucre
2nd liner
2nd liner

ViestiKirjoittaja Bec de Xorbin » Perjantai, 21 Marraskuu 2008, 17:59

Todella negatiivinen viesti Hinkkasen Harrilta.

Jepjep, komia faniristeily on tulossa Ässiltä ja sinne on lähdössä jopa pari Ässien tällä hetkellä loukkaantuneena olevaa pelaajaakin! Oikein kirjaimellisesti faniristeily.

Ardelanin "vittuuntuminenkin" taisi johtua aivan jostain muusta kuin risteilystä.
Bec de Xorbin
2nd liner
2nd liner

ViestiKirjoittaja Anaa » Maanantai, 15 Joulukuu 2008, 20:37

Tällä hetkellä kiinnostaa se, että milloin Lukkofaneilta nähdään yleisesti tälläistä tomintaa?

Tässä esimerkkiä :
Klick!

Klick 2!

Mielestäni (ja muiden joukkueiden fanien perusteella) tälläisten lippujen/kaks'keppisten tekeminen ei ole vaikeaa!

Itse olen tekemässä jotain tälläistä vastaava, sillä varmasti jonkun tälläinen "fanitoiminta" tarvitsee aloittaa..
Ideoita?

Olen itse ajatellut normaalia lippua Sini/Keltaisena ja jonkinmoista Kaks'keppistä. Jos vain valmiiksi tulevat, nämä saattavat olla näkyvissä jo Ässät - Lukko kamppailussa 27.12.2008 Lukon fanikatsomossa..

-Anaa
Anaa
4th liner

ViestiKirjoittaja Emeritus » Maanantai, 15 Joulukuu 2008, 20:54

Tervetuloa Anaa Lukkomanian joukkoon!

Erinomaisia ajatuksia sinulla. Kannattaa heittää ajatus myös tuonne ns. virallisen Lukkofanit ry:n tietoon. Heillähän ei ole varsinaista keskustelupalstaa, joten ideakeskustelua voidaan todella käydä täällä Lukkomaniassa ja miksei toteutustakin vaikkapa yhdessä Lukkofanit ry:n kanssa.

Uskon useammankin lukkomaanikon pistävän hyvän ajatuksesi kypsymään.
Emeritus
Director of Scouting
Director of Scouting

ViestiKirjoittaja Anaa » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 21:04

Miellään haluaisin hieman :D lisää ajatuksia..
Anaa
4th liner

ViestiKirjoittaja Suntio » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 21:18

Itsekin olen joskus miettinyt tuollaisen kakskeppisen rakentamista, mutta eipä ole jahkaantunut. Toisaalta jos sellaisen väsäisi, niin veikkaan että tulisi otettua mukaan ennemmin vierasreissulle eikä niin tulisi raahattua kapistusta kotipeleihin. Eri asia jos kuuluisi tuohon aktiiviiseen faniryhmään. Siihenhän kylkeen kaiken maailman liput ja kepit sopivat parhaiten. Mutta ehdottomasti kannatettava asia, eli jos Anaa olet innostunut jotain rakentamaan, niin tee se. Ei siinä ainakaan mitään häviä. :D

Btw. olen kyllä Ässät-Lukko -matsiin menossa, mutten vielä tiedä mihin päin porin jäälatoa. Onko sulla Anaa tietoa mihin katsomoon Lukkofanit katsomonsa pykäävät? Siihen kulmabaarikatsomon viereen vai? :o

Anaa kirjoitti:Tällä hetkellä kiinnostaa se, että milloin Lukkofaneilta nähdään yleisesti tälläistä tomintaa?

Tähän pitää vastata ensinnäkin, että on hemmetin vaikea arvioida. Ainoa tämän hetkinen kannustuskeppiä/lakanaa kantava porukka taitaa olla turkulaisista Lukkofaneista koottu enemmänkin humoristinen Piraattiryhmä. Vai?

Kakskeppisten ja isompienkin tifojen rakentaminen on hienoa ja kannatettavaa fanitoimintaa. Toivottavasti muu Ultras-aatteeseen viittava toiminta ei kuitenkaan ole tulossa Äijänsuon hallille...
Suntio
Assistant Coach
Assistant Coach

ViestiKirjoittaja Emeritus » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 21:30

Anaa kirjoitti:Miellään haluaisin hieman :D lisää ajatuksia..

Eiköhän niitä tähän ketjuun vielä tule. Kun itse asun täällä Morolandiassa ja ikäkin jo hurahtanut ohi lakanoiden rakentelun, olen vain hengessä mukana kannustamassa rehtiä Lukko-henkistä fanitusta. Mihinkään UJ- yms touhuun en halua yhdistyä vähimmässäkään määrin.
Emeritus
Director of Scouting
Director of Scouting

ViestiKirjoittaja yarski » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 21:47

No laitetaan sitten mielipiteitä, kun kerran kysytään. Omapa oli syynne...

Fani / kannatusliput, kyllä noita saa munkin mielestä tehdä, näyttävät hyviltä katsomossa.
Epäilyksen sana. Saakohan niitä joka paikkaan vietyä sisälle, kun ovat niin niuhoja, että kieltävät yleensä räjähteen, puukot ja lyömäaseet hallilla...
Liput varmasti ok mutta niitä keppejä ei ainakaan mm-kisoissa ole sisälle saanut. Saa nähdä, koska ison maailman meininki tulee Suomeen ja kielletään täälläkin.

Ässät-Lukko... varmuudella en tiedä mutta tähän asti kun olen fanibusseillut niin katsomo on ollut D4, C2 tai C3... että siitä paikkeilta luultavasti.
Ja sinne peliin olen itsenikin raahamassa.
Uskon - Tiedän - Tahdon ...(taivas varjele mitä sieltä vielä tulee)
yarski
Captain
Captain

ViestiKirjoittaja Olkku » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 21:57

Mä en ole ikinä ymmärtänyt, mitä muuta tarkotusta näillä "banderolleilla" on, kun peittää toisten näköala kentälle. Minä menen jäähalliin katsomaan jääkiekko-ottelua ja vituttaa suunnattomasti, jos joku riepu heiluu kaukalon, ja näköelimieni välillä. Siinä mielipide.

PS. Tarkoitan todellakin, että katson ottelua, en siis hyppele ja rummuta mitään soittopeliä.
27.11 1997 - 09.07 2013 Remu
Olkku
Managing Director
Managing Director

ViestiKirjoittaja IRI » Tiistai, 16 Joulukuu 2008, 22:06

Olkku kirjoitti:Mä en ole ikinä ymmärtänyt, mitä muuta tarkotusta näillä "banderolleilla" on, kun peittää toisten näköala kentälle. Minä menen jäähalliin katsomaan jääkiekko-ottelua ja vituttaa suunnattomasti, jos joku riepu heiluu kaukalon, ja näköelimieni välillä. Siinä mielipide.

PS. Tarkoitan todellakin, että katson ottelua, en siis hyppele ja rummuta mitään soittopeliä.

Tämähän se on se asian toinen puoli. Kun me "vanhat jäärät" (=Olkku & allekirjoittanut + pari muuta huuhkajaa) keskitymme enemmän itse otteluun, niin nuoremmille tuo värikkyys ja sen sellainen ovat paljon suuremmassa osassa. Eikä siinä mitään, kyllähän nuo tifot ja muut hienon näköisiä ovat. Kunhan ovat hyvin tehtyjä. Ymmärrän senkin, jos nuo kakskeppiset ja banderollit ärsyttävät - varsinkin kun on itse maksanut nähdäkseen pelin eikä näe edes kentälle.

Joskushan Äijänsuolla oli muistaakseni sellainen "sääntö" (vai olisiko ollut toivomus), että esimerkiksi lippuja ei heilutettaisi muuten, kuin katkojen aikana, jottei muiden näkökenttä rajoittuisi. Miten lienee tänä päivänä.
IRI
Managing Director
Managing Director

ViestiKirjoittaja Anaa » Keskiviikko, 17 Joulukuu 2008, 16:13

friikki kirjoitti:Onko sulla Anaa tietoa mihin katsomoon Lukkofanit katsomonsa pykäävät? Siihen kulmabaarikatsomon viereen vai? :o

Kuittaan itsekkin, että eipäs ole mitään hajua, sillä olen lähdössä ensimmäiselle (:O) fanimatkalle.

friikki kirjoitti:Toivottavasti muu Ultras-aatteeseen viittava toiminta ei kuitenkaan ole tulossa Äijänsuon hallille...

Itsekään en ole missään tapauksessa ULTRAS-katsomukulttuurin tukija, mutta kyllä minulle aina "väri (seisoma)katsomoon" kelpaa.
Anaa
4th liner

ViestiKirjoittaja Anaa » Lauantai, 27 Joulukuu 2008, 21:11

Loistavaa tänään faneilta. Saadaan olla ylpeitä. Hyviä huutoja ja ääntä oli pelissä. Tälläistä kotipelihinkin. Ei ollut montaa hiljaista hetkeä.
"Alpoooo" :D

Vaikka "huutavaa"porukkaa oli vähän kyllä sitä ääntä irtosi. Harmi, että ei voittoa tullut.

Seuraavaksi sitten fanireissulla Tampereelle 24.1 :D
Anaa
4th liner

Seuraava

Paluu Raumam Boja